úterý 16. dubna 2013

Oživení Harcovské přehrady vol. 2

    Protože jsem se domníval, že odevzdávka úkolu proběhne už v týdnu 22.-26, tak dny uplynulé od posledního zápisu jsem vyplnil prvními kroky k realizaci, nezbývalo mnoho času.


   Jako první jsem kontaktoval Mjolk a domluvil se s nimi na propůjčení pramice. Souhlasili, že mi ji půjčí, ale musím si ji opravit. Pustil jsem se tedy do oprav. Ty zahrnují očištění, obroušení, natření, nalakování a hlavně zalepení děr. Pramice bude sloužit jako přívoz, aby se předešlo krádežím vesel.




      Druhou částí je návrh a odlití betonového ohniště. Mělo by částečně vycházet z archetypálního tvaru ohniště, aby bylo poznat k čemu slouží. A zároveň by mělo být naprosto funkční (oheň v něm musí dobře hořet, žhavé uhlíky nesmí utíkat...) To znamená kruhovou plochu ohraničenou kameny.  Ale myslím, že tvar by neměl být omezován a měl by být spíš estetickou pocitovou záležitostí.

   Po návrhu následovalo vyřezání formy na, jak jsem zjistil později, zkušební ohniště.



Práce s betonem byla náročnější než jsem myslel a zjistil jsem, že mám špatně připravenou formu. Proto  jsem první odlitek označil za zkušební.



    V následujícím týdnu bych tedy rád dokončil opravy lodi a připravil novou formu na ohniště. Už dokonaleší...

J.



9 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Super, akorát zcela mimo. Skvělé, že práce baví, ale doporučuji si znova přečíst zadání.

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za komentář. Akorát škoda že nepřišel už při prvním pokusu o konzultaci...

    OdpovědětVymazat
  4. První pokus byl email 31.3. Naší reakcí bylo, že konzultace probíhají přes blog, aby se o průběhu dozvěděli i ostatní studenti a vedoucí ateliérů. Vše ať probíhá veřejně. Jen mě zaskočilo, kam se to dostalo, protože tohle nebylo zamýšleno, když se zadání vymýšlelo. Na kreativní happening bude dost času při pátém úkolu. Teď po vás chceme, abyste se naučili navrhovat prostor a dispozice, chápat souvislosti a cítit s místem.

    OdpovědětVymazat
  5. S tím emailem to chápu. Proto jsem po něm napsal i blog. Na ten mi nikdo nic nenapsal... Proto jsem pokračoval. Myslel jsem, že je to dobrý nápad, který opravdu něco na přehradě změní. Takhle daleko se to dostalo tím, že termín byl vyhlášen na 24. dubna. Musel jsem se rozhodnout aych všechno stihl.
    A že můj návrh nemá vnitřní dispozice? Když se podívám po ostatních návrzích, tak většina z nich je jednomístnostní budka (nemyslím to nijak pejorativně). Nebylo by lepší naučit se chápat prostor a dispozice na něčem kde opravdu nějaké dispozice budou? Rodinný domek? Jako například podle mě skvělý nápad řadovky z minulého roku...


    OdpovědětVymazat
  6. A ještě jednu otázku si neodpustím: Opravdu někdo z vedoucích sleduje tenhle blog, když už ani na odevzdávky nechodí?

    OdpovědětVymazat
  7. Tento blog je primárně ke sledování vašich tvůrčích procesů a o konzultacích nad návrhy, které tady všichni publikujete. Smyslem zadání je vytvářet vnitřní prostor. Oprava lodi a navazování na dva projekty jiných architektů může být navíc.
    Na vodní hladině zpravidla silně fouká vítr, a tak pouhé ohniště na betonové placce je nepřesvědčivé. Vyvstávají další otázky, jak se okolo ohniště sedí a jistě mnoho dalších, pokud bychom se mohli podívat alespoň na nějaký plán. Žel žádný nebyl prezentován ani v prvním ani druhém příspěvku.
    Pro příští tvůrčí proces doporučuji postup: skici a hledání - pracovní plány a modely (k tomu, že problémy k řešení se začnou odkrývat) - promyšlený plán a model - realizace.

    OdpovědětVymazat
  8. Ohniště má poměrně vysoké bočnice (cca 8 cm), takže je oheň chráněn před přímým věterem. A celé údolí přehrady je uzavřené ze tří stran poměrně prudkým svahem, což znamená, že poryvy větru nejsou tak závažné.
    Otázky sezení okolo ohniště jsem samozřejmě řešil, ale byly vypuštěny opět z časových důvodů. Měl jsem na návrh a realizaci necelé čtyři týdny. Proto jsem se rozhodl, že "sedátka" v této fázi vypustím a dopracuji je až po odevzdávkách.
    Až na problém s odlíváním betonu, který byl způsoben mou nedokonalou znalostí materiálu, vše vycházelo podle plánu. Stejně jako vznikly skici a modely. Ale jelikož jsem neviděl žádný feedback nepostoval jsem další...

    OdpovědětVymazat