pátek 5. dubna 2013

Martin Brhlík

Priehrada je v dnesnej dobe najlakavejsim miestom ( pre mna osobne ) v Liberci. Sama o sebe nepotrebuje ziadnu upravu kedze je to prirodzene atraktivne miesto pre ludi. O tom svedci aj fakt ze na priehradu chodieva spusta ludi. Dnes sluzi ako komunikacia, sportovisko, posedenie pri vode. To je vsetko fajn no ma to jediny problem. Na priehrade nie je nic co by umoznovalo jej vyuzivanie a zotrvavanie ludi v jej blizkosti vseobecne kedze tam nie je skoro ziadne socialne vybavenie, no hlavny je podla mna problem jej vyuzivania aj pocas dni uprsanych, zimnych atd ( a v Liberci ich prave malo nie je). Vybudovanim nejakej budovy blizo brehu s funciou nejakej verejne otvorenej budovy s barom / restikou, s prijemnym priestorom na slnenie, s vyhladom na celu priehradu to by podla mna mohlo fungovat.


REFERENCIE:

hut on sleds- Crosson Clarke Carnachan

pacific design center- Pelli Clarke architects

Halmstad bibliotek- Schmidt Hammer Larsen

La Maddalena- Stefano Boeri architects

INSPIRACIE / REFERENIE z mojej rodnej krajiny

vodna nadrz Domasa

vodna nadrz Sigord

INSPIRACIA:


UMIESTNENIE:

Uvazoval som nad 2 umiestneniami. No vybral som si to blizsie hati.

NAVRHY:
-je to zatial len hrube nahodenie hmot a napadov co by sa dalo 
1.

budova v tvare vlny s vysunutou terasou do obluku a s 2 molami. 

2.



takze tu som uvazoval o nejak drevenej konstukcii bocnych stien a 2 velkych presklennych prieceliach. znova vysunuta teraza nad vodu ktora by mohla byt zaroven molom.

3.




No. Takze znova budova na brehu s vysunutou terasou. Avsak tu som uvazoval o trvalo opticky otvorenom priestore ktory by sa dal v slnecnych dnoch otvorit aj technicky. Nieco ako posuvna strecha + posuvna presklenna fasada.

Žádné komentáře:

Okomentovat