úterý 21. června 2016

Zkušenosti a ponaučení

Z měst co jsme navštívili, mě asi nejvíce zaujala Plzeň. Nejspíš díky tomu, že nejvíce překvapí právě to město ve kterém člověk nikdy nebyl. I když u mě to možná bylo taky tím že jsem od Plzně ani nic moc neočekával a ona mě tak překvapila. Už při příjezdu sem moc nevěřil tomu že tam jsme, většina českých měst je ucpaná už 10 km předem a v Plzni nic. V klidu jsme projeli městem a první co jsme viděli bylo tzv. DEPO. Plzeň sama o sobě je celkem průmyslové město, i když z toho co jsme viděli to není nijak zásadní (jako třeba u Ostravy), a právě na DEPU bylo krásně vidět, že i průmyslová budova, může dostat nový účel a skvěle sloužit. Když jsme se po Plzni začali přesouvat "po svých" ještě víc mě to utvrdilo v tom, že Plzeň (možná díky Škodovce) je skvěle řešená. Všude bylo celkem klidno na tak velké město a to je ideální na pozorování všeho, kvůli čemu jsme tam jeli.

Další zastávka v Plzni byl interiér A. Loose. Pro mě další překvapení, opět jsme moc nevěděl co čekat a opět mě to mile překvapilo. Loos jak jsem věděl je známý tím, že klade důraz na jednoduchost a krásu materiálu. To bylo hned celkem jasně poznat, mě ale víc než to zaujala jeho hra se zrcadli a tím pádem i s prostorem jako celkem. Obývací pokoj, který má zrcadla na obou příčných stěnách na mě zanechal asi největší dojem, nejen tím že se stal jakoby nekonečným, ale taky tím jak obyčejné zrcadlo celou místnost úplně změní . U Loose mě celkově velmi zaujalo, jak používal celkem běžné prvky, a dělal z nich dominanty proměňující celé místnosti (právě zmiňované zrcadlo, tapeta, nebo radiátory).

Rok na FUA

První rok na mě přinesl celkem dost, nejen co se architektury týče, ale hlavně toho co mě čeká. Proto pro mě byly asi nejpřínosnější prezentace a odevzdávky projektů. To je pro architekta zásadní věc, a já s ní měl celý rok dost potíže, hlavně s čímkoli co se počítače a různých programů týkalo, ale jak se říká, nejvíc se toho člověk naučí za pochodu. No a na to je FUA skvělá, protože díky společnému ateliéru a přátelské atmosféře se vždycky najde někdo, kdo pomůže nebo poradí. Myslím, že to, že jsme si vybral FUA, byl správný krok. Událo se toho spoustu, ale jsem rád že jsem tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat