úterý 21. června 2016

ponaučení

OSTRAVA!!!

 Ostrava mě velice mile překvapila, jelikož bydlím nedaleko, myslela jsem si, že už jsem vše podstatné viděla, při exkurzi mi však došlo, že tomu tak zdaleka není. Nejsou zde pouze nákupáky, smog a příšerná dopravní špička, ale jak jsem objevila, tak i zajímavá místa jako Dolní oblast Vítkovic, kolem které jsem sice jezdila skoro každý den, ale nikdy mě nenapadlo prozkoumat ji zevnitř. Zjistila jsem,že se zde nenápadně ukrývají pozoruhodné stavby, jako je třeba dechberoucí aula Gong, kavárna s neuvěřitelným výhledem nebo zrcadlící se Svět techniky. Ponaučení? Lépe se dívat a vnímat i místa, které už si myslím, že znám a nedokážou mě ničím překvapit.

LUDWIG MIESE VAN DER ROHE

Při exkurzi pro mě byl bezkonkurenčně největší zážiten návštěvy villy Tugendhat. Ta jednoduchost, ta elegance, vše na svém místě, do detailu promyšlené. S minimem prostředků, tak velkolepý výsledek. Dokonalé nadčasové řešení.

PRVÁK NA TULCE?!

On už je konec prváku? Kdy se to stalo. Základní a střední školou jsem proplouvala takřka zadarmo a s výbornými výsledky, ale při nástupu na vysokou jsem těžce narazila, naráz jsem zjistila, že nejsem schopná se učit takové množství materiálů, soustředit se na zadanou činnost.A tak začal drill. První ročník mě naučil, že architektura je náročný, ale krásný obor, avšak nemá cenu se do něj pouštět, pokud do toho nechci dát sto procent. Nic jiného než sto procent totiž nefunguje. Probdělé noci před odevzdávkama, neustálé dolaďování detailů, mezitím se učite stavitelsví, dějiny... Tady už je jasné, že to není procházka růžovou zahradou, jak se zprvu zdálo. Ale teď už stojíme před branama dokončení prvního ročníku a můžeme si hrdě říct, zvládli jsme to, jen je třeba bojovat!

Žádné komentáře:

Okomentovat