úterý 21. června 2016

Ponaučení

Město Brno jsem navštívila poprvé a mám z něho smíšené pocity. Zaujalo mě tu spoustu budov a realizací a plno umění (soch) rozmístěné po ulicích v centru. Brno je plné zajímavých míst na které jsou 2 dny málo na prozkoumání a proto doufám, že se sem zase brzy podívám. Ale jelikož sem se zmínila, že mám odtud smíšené pocity, které jsou způsobené hlavně tím, že je město opravdu veliké a to znamená spoustu směrů, cest a pro mne i chaos orientovat se v tomto systému.
Každopádně město a hlavně centrum se mi líbilo, jak bylo řešené, uspořádané a to tak, že centrum „žije“, spousty restaurací, kaváren a obchůdků, které jsou umístěny do starých budov a ne do nějakého velikého obchodního domu. A díky tomuhle si myslím, že tohle dělá město městem. Moje ponaučení je v tom, že když někdy budu řešit návrh města, určitě nebudu všechny obchody, kavárny a restaurace „cpát“ do jediného obchodního domu. Chtěla bych aby město žilo, stejně jako v Brně.

Vila Tugendhat mě zaujala asi nejvíce ze všech prohlédnutých realizací. Ještě než jsem si ji mohla prohlédnout a prozkoumat, díky studium na FUA, tak jsem si ji mnohokrát představovala podle fotek, ale když jsem ji viděla naživo, tak se to snad nedá ani srovnat. Byl to ohromný zážitek a to hlavně díky Ludwigu Miesi van der Rohovi, který tuhle vilu navrhl s naprostou elegancí, lehkostí, krásou a hlavně jednoduchostí a nadčasovostí. Každý detail byl bravurně promyšlen, ale zároveň z něho čišela jednoduchost. A proto jsem si vzala jedno důležité ponaučení, někdy míň je víc. Aneb v jednoduchosti a promyšlenosti každého detailu je síla a krása.


První rok na FUA mi přinesl spoustu nových zkušeností, ale také mi to tu otevřelo oči, že vždy není všechno, tak jak si představujeme. Z prvního roku si neodnáším jen zkušenosti, které se týkají architektury a univerzity, ale odnáším si také zkušenosti, které se mi budou hodit i v životě a to třeba takové, že i když se člověk spálí, něco se mu nepodaří, tak vždy je nějaké řešení a další možná cesta, jak dosáhnout úspěchu. První rok na fakultě byl pro mne plný slz a smíchu, radostí a trápení, tvrdé práce a odpočinku. Přesto všechno dobré i špatné se posouvám dál a to je pro mne úspěch, kterého bych nikdy nedosáhla, kdybych si tenhle perný rok na fakultě neprožila, a proto děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat