středa 22. června 2016



Brno.

Ta brněnská mě ihned oslovila. Byla pro mě asi tou nezajímavější exkurzí. Přesto, že trvala jen jeden den, dokázali jsme projít hned několik významných staveb, některé dokonce i s výkladem samotného architekta. Nejsilnějším zážitkem pro mě byla návštěva vily Tugendhat - ve spojení s večerním Brnem se mi naskytl neuvěřitelně atmosférický pohled. Celkový dojem z města ve spojení se zdejším životem, dopravní infrastrukturou a jeho historií působí fenomenálně.

Ludwig Mies van der Rohe.

Navštívit vilu Tugendhat bylo vždy mým snem. Ale vidět ji při západu Slunce, kdy celým tím nádherným interiérem prochází světlo, bylo úžasné. Tato brněnská vila je asi jedna z mála budov, která na mě udělala tak obrovský dojem. Architekt Ludwig Mies van der Rohe vytvořil neskutečně nadčasovou, krásnou a zároveň jednoduchou stavbu. Konstrukce stavby i interiér jsou do detailu promyšleny. Návaznost prostoru a celková dispozice je přizpůsobena modernímu životu. Velký důraz klade na hygienický aspekt řešení daných prostor, který byl na tu dobu velice neobvyklý.
Ludwig Mies van der Rohe byl kvalitním architektem, který dokázal vytvořit tu správnou, funkční architekturu.

První rok na FUA.

Už na začátku roku jsem věděla, že studovat na liberecké FUA je ta správná volba. Ateliér, ve kterém pracujeme, nám dává téměř volnou ruku, a to nejen při navrhování. Hlavně díky jeho velkému prostoru a možnosti pracovat hromadně i s ostatními studenty celé fakulty. Během celého roku byla možnost navštívit řadu exkurzí po architektuře, které, si myslím, byly opravdu přínosné.
Za ten rok jsem pochopila, že pokud chcete studovat architekturu a nadále se jí věnovat, musíte tomu odevzdat celý svůj volný čas. Doufám, že příští rok už to bude pro nás o něco snažší, alespoň v některých ohledech. I přes všechny mé velké neúspěchy jsem si celý rok opravdu užila a hodně si z něj odnesla.

Žádné komentáře:

Okomentovat