úterý 21. června 2016

Výlety, zážitky, poznání a ponauční.
Když jsem si měla vybrat ze tří výletů, které jsme podnikli v tomto semestru, bylo to pro mě velmi těžké. Každé z těchto měst má svá specifika a v každém z nich jsem zažila něco úžasného, neobvyklého a nového. Nakonec jsem si vybrala Brno. Celý pobyt jsem si užívala nejen díky skvělým lidem, ale také díky prostorám, které jsem navštívila. Prví návštěva budovy, divadla v ulici Orlí, byla velmi zajímavá. Vrátila jsem se znovu do zákulisí divadla, ale tentokrát né jako zpěvák, herec nebo tanečník, ale jako pozorovatel (student) architektury. Pohlížet na prostory divadla z jiného úhlu, bylo pro mě skvělým oživením tohoto výletu. Návštěva dalších prostor v Brně byla také skvělým zážitkem. Nejen vila Šťastných, ale i nezapomenutelná prohlídka vily Tugendhat se stala naším dalším bodem v programu. Detaily, kterým se věnoval  Ludwig Mies van der Rohe, se staly pro mě velkou inspirací. Člověk si uvědomil, jak je důležité zamýšlet se nad detaily, které dělají z obyčejné budovy zvláštní a neobyčejnou. Například promyšlené dveře v každém pokoji, dále také zimní zahrada, sesouvající se okna až do podlahy, propojený prostor bez jasných příček a mnoho dalších.
Z druhého dne mě nejvíce zaujala Jurkovičova vila. Byla jsem velmi ráda, že jsem se podívala do další z Jurkovičových vil. Tato vila oproti Pustevnám, které jsem měla příležitost vidět, je zasazená do krásné zahrady a má svůj oddělený svět. Když jsem vstoupila do interiéru, nemohla jsem uvěřit kolik má tato budova prostor a zákoutí.    
 Náš architektonický výlet byl oficiálně ukončen v ateliéru děkana. Celá budova ateliéru byla prostorná a velmi dobře využívaná. Samotný ateliér byl pro mě velmi stísněný a tím pádem i nepříjemným prostorem pro práci. Tímto prostorem pro nás skončila exkurze po Brně, ale já jsem zůstala ještě o den déle a prošla si i starou architekturu Brna.

A co mi vlastně přinesl tento rok na fakultě architektury v Liberci? Především osamostatnění se. Stěhování do nového prostřední není nakonec tak hrozné. Člověk si uvědomí věci, o kterých dříve nepřemýšlel a zamyslí se nad tím, jak věci lépe zvládat. Dalším přínosem bylo poznání nových lidí a nového systému. Už to nebylo jako na střední škole, kdy vás každý učitel tisíckrát honil, abyste mu dodali nějaký úkol. Už to byla a je vysoká, kde se musíme o vše zajímat sami, vše si dohledat ve správných zdrojích a především musíme vše v čas odevzdat. V neposlední řadě jsem se naučila nové věci a učivo, které doufám, využiji ve svém budoucím životě. Návštěvami skutečných ateliérů a setkání s mnoha velmi dobrými architekty, byl nejen úžasný zážitek, ale i poučení ze skutečného života.

Žádné komentáře:

Okomentovat