úterý 21. června 2016

// report z cest

Nebylo to poprvé co jsem navštívila Plzeň, ale vždy jsem objevila nová místa, kulturní vyžití a architekturu. V hlavním městě kultury jsem znala spíše centrum, kde jsou známy kašny od Ondřeje Císlera. Na naši cestě kolem Plzně mě však nejvíce ohromilo DEPO2015, které vzniklo rekonstrukcí industriální haly. Místo, kde se setkává kultura s průmyslem, bylo úžasné. Měli jsme možnost vidět jednu z akcí, podívali jsme se do dílen, do ateliéru a také jsme navštívili aktuální výstavu. V budoucnosti bych se chtěla účastnit nějaké akce či workshopu,  která by se zde konala a určitě mít více času, abych si mohla pořádně projít toto nádherné město. 

       
        Vila Tugendhat od Miese van der Rohe, pro každého snad nejúžasnější místo ze všech, které jsme navštívili. Při vstupu do foyer jsme zjistili, že v horním podlaží vily se nachází ložnice členů rodiny a hygienické zázemí. V dolním podlaží byla velká obývací místnost. Onyxová stěna, která dělila prostor byla v následujících chvílích nasvícena zapadajícím Sluncem a my jsme tak měli možnost vidět úchvatné červené zabarvení. Velká okna, která se nacházela na jižní straně, s možností zasunutí, dávala pocit propojení domu se zahradou i přes výškový rozdíl. Celková krása stavby byla podtržena svou jednoduchostí a detaily. Jak řekl sám autor "Méně je více" a "Bůh je v detailech".


        První ročník na architektuře mi mnoho dalo a moje rozhodnutí o výběru školy jen posílilo. Našla jsem si nové přátelé, přišli možnosti jako je Týden v realitě, workshopy a exkurze, které byli sice přes finanční stránku trochu těžké, ale zato jsem se mohla dostat na místa, kam bych se normálně dostat nemohla. Atmosféra v ateliéru byla snad ale největším potěšením, když jsem nastoupila na tuto školu. Spolužáci pracující do noci na projektech mi dávali ten správný pocit toho, že toto je to místo, kterého jsem chtěla být součástí. První odevzdávky byli z hlediska náročnosti snad největší realitou pro nás pro všechny. Bylo samozřejmě těžké vyslechnout si kritiku, ale každý si od toho odnesl to, co mu dodalo buď kuráž k tomu, aby do toho dal více, nebo naopak. Pro mě byla každá kritika posunem kupředu. Byl to skvělý rok nového začátku a budu doufat, že následující budou stále lepší.

Žádné komentáře:

Okomentovat