středa 9. prosince 2015

VRATISLAVICE 10/10/10

Jedeme nedaleko od Liberce, našim cílem je kulturní centrum ve Vratislavicích 10/10/10, nebylo ani potřeba zapínat GPS, centrum je právě v centru a krásně viditelné z hlavní cesty.
Už na první pohled je mi tato budova sympatická svým vzhledem a tím, jak nerušeně zapadá do svého okolí. Z domova jsem totiž zvyklá na šílené barevné a tvarové kreace, které člověka na první pohled bijí do očí, toto je pro mě tedy příjemná změna. Jednoduchost kvádru v kombinaci s dřevěným obložením na mě zapůsobila, v jednoduchosti je síla a méně je kolikrát víc.
Nadšeně tedy obcházíme budovu, z druhé strany nás vítá výhled na park a my odhalujeme další část budovy. Betonová zábradlí a schody dolů. Najednou se dostáváme z říše dřeva do čistého, jednoduchého, krásného atria tvořeného betonovou částí budovy. Velká okna jakoby křičela, že nemají co skrývat, a tak nakukujeme do interiérů jednotlivých částí, kde se nacházejí například výukové místnosti, muzeum na počest Ferdinanda Porscheho, ale také kanceláře zaměstnanců, kteří nevypadali až tak nadšeně, když jsme jim nakukovali pod ruce.
Vydáváme se tedy prozkoumat i vnitřek budovy, zamčeno. Procházíme tedy přes informační centrum, kde nám slečna dovolila nakouknout alespoň na chodby a do restaurace. Betonové zdi a zhasnutá světla dávají interiéru ponurý nádech, uklízečka nám za zády hučí vysavačem, očividně jsme nezvolili správný čas na návštěvu. Dovedu si však představit, že za provozu toto místo působí reprezentativně, osobitě a vřele. Velké tvarově zajímavé lustry, decentní výzdoba,  rafinované nápisy na zdi ve tvaru komiksové bubliny, stolečky a křesílka nabízející soukromí a pohodlí k odpočinku či hovoru, šatna s velkými lesklými stoly, vše do detailu promyšlené. Na fialovém koberci by si nejeden připadal jako hvězda filmového plátna.

Jediná pro mě nelíbivá věc byla, když jsem se podívala na strop a koukaly na mě kabely a přiznané instalace, bylo to pro mě naprosto nečekaná skutečnost, v takto reprezentativní budově mi to připadalo nezvyklé. Když opouštíme dveře se třemi desítkami, tajně doufám, že se zde někdy podívám na nějakou akci a zažiju působivost a ruch kulturního centra na vlastní kůži.



Žádné komentáře:

Okomentovat