pátek 11. října 2013

Vadim Avdeev

Do tohoto úkolu jsem musel zapojit několik dalších lidí, abych získal dostatečný počet fotek mně známých klik. Nepouštěl jsem se do úplného technického rozkreslování, ani do detailního prostorového zakreslení, spíše jsem se zaměřil na to, abych využil všech zaslaných mně fotek.

1.+2.


Hlavní vchod do budovy kladenského kamenného gymnázia. Je masivní, díky velikosti dveří se nachází mnohem výše než je člověk zvyklý. Architektem je Alois Dryják, jedná se o nějaký kov. Skvěle zapadne do celkové koncepce budovy.




 Klika z mého pokoje v Libereckém pronajatém bytě, který se nachází ve starší vilce. Je vcelku pohodlná, materiálem je nějaký kov.

 Plechová klika z našeho bytu v panelovém domě na Kladně. Nikdy jsem se nad její přítomností nepozastavoval, je několikrát opravovaná drobnými preventivními opatřeními a o její výměně nebylo nikdy ani myšlenky – dokud plní svoji funkci je vše ostatní vedlejší.




















Dveře v chodbě v našem panelovém domě, kov. Je to pro mě zajímavé tím, že tvarově se zdá být jako naprosto nepohodlné, při každodenním kontaktu jsem se nad tím však nikdy nepozastavil.




















Hlavní dveře v našem panelovém domě směrem ven. Pohodlná, dá se jednoduše otvírat lokty apod., jedná se o kov.


















Jedna z mnoha stejných klik v našem bytě. Jednoduchá, pěkná na pohled, pohodlná. Tenké linie se zdají být příjemnější na dotek než široké u větších klik. Materiál - kov.











Balkonová klika v našem bytě, plast. Přidat nákres a obstarat si foto v poloze klasické dveřové kliky jsem zapomněl.























Klika v pokoji jednoho z mých přátel v blízkosti Kladna působí velmi staře, na dotek působí pevně a vnucuje člověku, jež otvírá dveře jistý diskomfort, který způsobuje to, že si jí povšimnete.





















Klika v bytě dalšího z mých přátel v oblasti Divoké Šárky, plast zničený v průběhu času, jediné nad čím se člověk pozastaví je přítomnost takto zničené věci v jinak pěkném a dosti novém bytě.












Klika v rodinném bytě známých na Kladně, vytvarované vlnky pro lepší držení rukou není dokonalé, ale pohodlné rozhodně ano; kov. První skica je při zpětném pohledu dosti disproporční, snad to nevadí.




















3.

Přední návrh nad kterým v současnosti přemýšlím, kvůli nedostatku barev je vyobrazení možná nepřehledné. Jedná se o dvě "prkna", dřevěná s kovovým vepředu proužkem a kovová vzadu. Klika se má "svírat", jsme totiž zvyklí, že se dveře otevřou po spuštění kliky o zhruba 30 až 45 °. Aby v mém návrhu došlo k vyrovnání do myšlené linie je potřeba 60 °, proto bych chtěl, aby se klika při otvírání v protipohybu zvedala, dostalo by se poté opět obvyklých 30 °.


Zde je hodně zběžná skica, ve které jsem hledal další mechanismus otevírání, prakticky by se jednalo o opak bezpečnostních dveří, netlačíte, ale táhnete k sobě. Pravděpodobnou inspirací jsou dveře v saunách.







Další dosti narychlo vytvořená skici, zde bych se chtěl věnovat dekoru, vytvořit několik variant klik stylizovaných do hudebních motivů, vyzkoušet do jakého stupně lze tyto motivy a jeho dekorativní prvky zredukovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat