čtvrtek 10. října 2013

Barbora Tauerová






Protože jsem si nevybrala žádné konkrétní místo, kde by se moje klika měla nacházet, začala jsem si v průběhů tvorby hrát i prezentací výsledku. Touto formou tak trochu odpovídám na bělost klasických katalogových pozadí a zároveň se zde nabízí možnost pobídnutí fantazie člověka, ve smyslu vnímání konceptu kliky - kam a odkud vede.

 III
Zatím mám dva hlavní směry, kterými bych chtěla pokračovat. V prvním je hlavní poměr velikostí kliky a kování, který by měl být co nejpodobnější. Také bych chtěla klást důraz na eleganci a subtilitu kliky. Proto mi také přišel model z drátů jako možné docílení až snového dojmu.
 Druhý směr je pak cesta drobné organiky, kdy bych chtěla vyzkoušet hraní s různými možnostmi protáčení materiálu a přechodů z hranatého do kulatého objemu.

V obou směrech bych rozhodně ráda využila výrazného prodloužení kliky. Ani ne protože bych chtěla dávat důraz ergonomii nebo lehké stisknutí kliky. Popravdě víc tento úkol chápu jako vytvoření samostatně esteticky fungující skulptury, která má náhodou také sloužit jako klika. Neberu to tak, že by některá z mých klik měly někdy být v opravdovém interiéru.

Žádné komentáře:

Okomentovat