sobota 12. října 2013

Tereza Pištěková

Klika

Nikdy jsem o žádné klice nepřemýšlela jako o předmětu, který by pro mě znamenal něco víc. Kliku beru jako věc, která je předurčena k tomu, aby se s ní člověk postupem času sžil. Jako věc, která získává ideální polohu a umístění, v lepším případě i dobrý design.


S klikou od mého domova jsem se dostávala do interakce několikrát denně a nejspíš i díky tomuto zevšednění jsem si při zadávání úkolu nebyla ani pořádně schopná si naší kliku vybavit.

                                                            (Fotky a skicy doplním)



Referenční kliky:
Obecně na klikách preferuji jednoduchý design, bez nějakých složitějších tvarů. Také se mi více líbí ostřejší hrany, i když chápu, že na dotyk jsou určitě příjemnější hrany oblé a zakulacené. V některých případech i kombinování dvou rozdílných materiálů není na škodu.



Thomas Feichtner


Daniel Libeskind


Zaha Hadid



Eric Parry



Pewter Eden


























Vlastní návrhy:

Snažila jsem se pracovat s ostrostí tvarů a hran. Nakonec jsem se začala soustředit na skládání jednotlivých ploch. Tohoto postupu bych se chtěla i nadále držet.

 



















































1 komentář:

  1. Gehry i Hadid (Liberskind už méně) dovedou být dobrými designéry, pokud měřítku jejich návrhu nepřesáhne velikost židle. Hlavně si nezapoměntě model přilepený na dvěřích a přineste jej do školy. Budeme zkoušet, jak padne do ruky. Skici automobilů se zcela míjí s modely a následně skutečným produkty. Stejně tak při návrhu kliky snese papír téměř vše, ale teprve při samotném zhmotňování se přijde na řadu podstatných věcí.

    OdpovědětVymazat