čtvrtek 10. října 2013

Balabanova Nikol


1. KLIKA, UTKVĚLÁ MI V MYSLI

Popravdě moc jich nebylo. Své dětství jsem strávila cestováním a hojným stěhováním, ale pokud bych měla si vybavit jednu, která mě přímo žádala o to, abych si ji zapamatovala, tak by to byla klika vily, ve které jsme nějakou dobu bydleli. 

ul. Klostermannova 9, Liberec 1
Kovová, těžká, ale přitom nádherně zdobená
a odlehčená dekorativními prvky
Ornament z doby secese je zpravidla inspirován rostlinnými tvary



2. KLIKY, KTERÉ SE MI VRYLY DO PAMĚTI 

V první části se objeví kliky, které jsem v dětství vídala nejčastěji a snažila se s jejich pomocí vloupat ke svým kamarádům, nebo do domů neoblíbených sousedů. 
Druhou část klik bych ráda věnovala těm, které mne inspirovaly.

1. Jedná se o kliky v ulicích: Klostermannova, Masarykova a Lázeňská zde v Liberci. Převážně kovové a mosazné kliky: 





2. Kliky snůůůů:
 Erric Perry

Zaha Hadid
Philippe Starck
sir Norman Foster

3. KAM VÍTR VANE?

Nejspíš bych chtěla, aby se křivky opakovaly i nadále. Jsou mi mnohem bližší než kliky ve škole, které jsou odkazem na geometrii o pravých úhlech a kvádrech. Každopádně hledám dál kliku, které bych se vzdát nechtěla.
 U nás doma se říká: KDO HLEDÁ, VŽDY NAJDE.



Žádné komentáře:

Okomentovat