Ačkoliv je potřeba aby klika byla pohodlně použitelná, nerad bych pohodlí upřednostňoval - mám pocit, že přílišné přízbůsobení k tvaru ruky by přispělo k zapomenutelnosti. Stisk kliky je většinou otázka jedné až několika sekund.
Hledal jsem kliky navržené architekty, ale téměř vždy se jednalo o reakci, detail nebo protiargument vztahující se ke stavbě. Zaujal mě ale Alvar Aalto - ten často na klikách uplatňuje kůži, ale jak bylo řečeno na konzultaci - možná (i) z důvodu mrazů. Už na první pohled jeho klika nabízí odlišný pocit ze stisku a tudíž potenciál pro asociaci s místem - identitu.
V nejbližších dnech bych se tedy chtěl rozhodnout v otázce materiálu - ta asi bude určující. Také značně ovlivní možnosti úpravy povrchu kliky - přemýšlel jsem nad různým zvrásněním nebo texturou.
V otázce samotné formy kliky bych se chtěl držet spíš jednodušího - subtilnějšího řešení tak, aby na sebe klika vizuálně nestrhávala pozornost. Zatím se mi líbila představa dvou procházejících kulatin. Velkou roli by samozřejmě hráli jednotlivé proporce a tvar kování.
V nejbližších dnech bych se tedy chtěl rozhodnout v otázce materiálu - ta asi bude určující. Také značně ovlivní možnosti úpravy povrchu kliky - přemýšlel jsem nad různým zvrásněním nebo texturou.
V otázce samotné formy kliky bych se chtěl držet spíš jednodušího - subtilnějšího řešení tak, aby na sebe klika vizuálně nestrhávala pozornost. Zatím se mi líbila představa dvou procházejících kulatin. Velkou roli by samozřejmě hráli jednotlivé proporce a tvar kování.
Žádné komentáře:
Okomentovat