pátek 10. května 2013

Veřejné toalety 4




Finální návrhy


Plachta

    Zadáním tohoto úkolu bylo vytvořit “něco” na liberecké přehradě, co by bylo veřejné, mělo interiér
a zlepšilo pobyt obyvatel v této oblasti. Hned jako první mě napadly veřejné toalety, protože jsem zde zaznamenala jejich absenci. Jediné toalety jsou
v restauraci - jsou přístupné pouze za jejího provozu. Delší pobyt na přehradě je tedy dle mého názoru značně znepříjemněn problémem, kam si odskočit, případně kde si umýt ruce.
    Pro umístění toalet jsem si vybrala
trojúhelníkový zatravněný prostor mezi cestami vedle hráze na západním konci přehrady, protože se mi jevil nevyužitý. Půdorys toalet jsem tomuto prostoru přizpůsobyla a postupně ho zjednodušila na rovnostranný trojúhelník.
    Toalety jsou umístěny na železobetonové desce, která vyrovnává terén. Hlavním nosným prvkem jsou masivní žulové rohy, ke kterým se upínají tenké
plastové stěny v kovových rámech. Vnitřní stěny
a strop jsou neprůhledné, vnější stěny o rozměrech 3x3m jsou průsvitné. Díky tomu není na toaletách zapotřebí osvětlení, protože i v noci skrz stěny
proniká světlo z pouličního osvětlení. Dveře jsou převážně posuvné. U pisoárů otevřením dvěří vzniká zástěna. Další zástěnu tvoří živý plot. 






Žádné komentáře:

Okomentovat