neděle 12. května 2013



Dobrý den,
zpětně postuji to co jsem konzultovala s panem Ž. plus nějáké novinky:

1) Nakonec jsme se tedy shodli,že se zaměřím na variantu,kde bude zázemí baru zapuštěno v zemi,aby tak co nejméně narušovalo okolí a bylo nenápadné. 
Spíše jsem se tedy zaměřila na schody,jak je zakomponovat do terénu s ohledem na stromy.
 Na následujících skicách můžete vidět,že jsem nad tvarem uvažovala,ale stejně mi ve výsledku přišlo nejlepší koncipovat sezení dle tvaru vrstevnic ,co nejpřirozeněji,zbytečně nekomplikovat a nepředimenzovat je.
 Hlavní je funkčnost,jednoduchost a brát v potaz místo jako takové.
Chtěla bych,aby se ze schodů stal takový "meeting point" pro studenty fakulty,mohly by se na nich odehrávat konzultace venku,dalo by se na nich rozložit učení,či si jen užít přírodu,vodu,kámoše - dát si limonádu/pivo a zkrátka si odpočinout bez toho,aniž by člověk dřepěl v Bezkonceptu/hospodách a nebo klikal v aťáku vevnitř. 
Před tím jsem zvažovala variantu s molem,které by bylo před barem,aby se tak otevřel prostor pro zvětšené dějiště,ale jakmile jsem se tím více zabývala co se pracovního modelu týče,zjistila jsem,že by to byla další zbytečnost. Prostor před barem je dostatečně velký i díky úpravě terénu,kterou plánuji/viz model. Pro případná venkovní promítání,přednášky atd... by měl stačit.
Co se týče vchodu,řešila jsem dilema,jestli se mám snažit nějákým způsobem dovnitř dostat více světla,než jen prostřednictvím vstupních prosklenných velkých dveří/oken - viz obrázek č.1,ale po konzultacích jsme se shodli,že stačí pouze přední zdroj. 
Na druhou stranu díky tomu bar získá komornější atmosféru. 
Dispozičně mi byl bar panem Židem také schválen,tudíž zbývá dodat vše v situaci - půdorys,řezy a finální model,což napostuji ještě v následujících dnech. 
Vím ,že jsem Vám to měla dodat již tento čtvrtek,ale bohužel se omlouvám,jelikož u mně nastaly komplikace..



























Zatím přikládám pracovní půdorys + ostatní skicy - hledání tvaru vchodu a schodů.
Zatím mi vychází,že při realizaci by se musely pokácet pouze dva stromy, při čemž jeden je regulérní pseudo seschlá větev takže by to myslím neměl být nějáký zásadní problém a dřevo by se dalo použít jako materiál...

2) lepší fotografie místa pro představu:



3) Pracovní model:
Nejprve jsem si musela vytvořit reálný terén,abych si vše ověřila... 

Pro pracovní model jsem zvolila hlínu,jelikož je doslova tvárná a je to pro mně nejoblíbenější materiál,jelikož ho mám k dispozici dostatek a neplýtvám tak zbytečně ostatním..Zároveň si pak z pracovního modelu můžu vytvořit rázem ten finální. Potřebovala jsem modelovat varianty schodů na reálném terénu...
Přemýšlela jsem o stříšce nad vstupem ,možná i na bocích,tahle varianta mi však k místu neseděla,byla zbytečně moc rozložitá, na druhou stranu jsem zjistila,že určitý přesah by přes bar měl být,jak z estetického hlediska,tak praktického.

Pro mně nejpřirozenější varianta schodů, na levé straně více "nahuštěné"= větší kapacita -(pro konzultace,přednášky,učbu)horní čast zase pro asociálnější skupinky,drbárna,klid...
Zbytek modelů,řezů,atd..dodám.
Vol.2:

Řez - pohled




2 komentáře: