pátek 29. března 2013

Eliška Málková



Místa v blízkosti přehrady, která mi přišla významná a brala jsem je v úvahu při přemýšlení nad prvním návrhem.




Aktivity, které na přehradě nejčastěji probíhají spolu s vyznačenými místy kde probíhají. Ze všech lidí se v okolí přehrady nejvíce vyskytují běžci. Nyní však mohou využívat pouze pravý břeh přehrady. Na levém břehu obíhají silnici skrz Králův háj, kde musí překonávat mnoho terénních nerovností a v zimě je cesta skoro neschůdná.
Plavci, bruslaři a rybáři mají zakázaný přístup k hrázi na vzdálenost 100 metrů.




V referencích jsem se zaměřila především menší, zajímavě řešené přístřešky v krajině (naučná stezka, přístřešky pro bruslaře), hmoty, kde dochází k propojení vnitřních i vnějších prostor, nebo jsou "užitečné" zevnitř i zvenku (knihovna, dětské hřiště) a  přidala jsem i ukázku, jak lze vézt chodníky podél nebo na vodě.


Vzhledem k neobvykle vysokému množství zeleně, jedinečné přírodě (chráněné živočišné druhy,Králův háj..) a blízkosti mateřských školek, ZŠ a nemocnice mě napadlo podél přehrady vytvořit naučnou stezku, která by propojila oba pravý i levý břeh a přivedla do blízkosti Harcova nové spektrum lidí. Součástí stezky by bylo několik informačních stánků a centrální "pavilon", který by kromě informací o Harcově,  Liberci a okolní přírodě nabízel i možnosti přednášek nebo interaktivních dílen.
Ráda bych, aby pavilon i stezky byly v přímém kontaktu s vodou a přístup na ně byl umožněn nejen ze břehu, ale i z vodní plochy. 



2 komentáře:

  1. Blízkost školky - dobrý postřeh.
    Prezence běžců - dobrý postřeh. (bruslaři jen pár měsíců v roce).
    Rozdělení vodní plochy s lesem - dobrý postřeh - místo však má být do 30. metrů od břehu.
    Naučná stezka však nemá dispozice ani vnitřní prostor.
    SOUHLASIME s mistem 4 a zázemím pro spotovce - v létě pro běžce a zimě pro bruslaře - dobré spojení s parkoviště.
    Dále zjištovat potenciál místa, zdokonalit a zazoomovat mapu a soustředit na na vnitřní prostor (o čem bude a co má dělat).

    OdpovědětVymazat
  2. Eliško,
    místo skvělé, nehýbat. Cesty již považujeme za vyřešené. Soustřeďte se už jen na místo zátoky.
    Místo u kamen dobré, pozor na bylinky, nesvítí slunce. Naučná zahrada či kiosek, který budou chodit opečovávat děti ze školek. Altánek pro školy. Vypusťte sportovce. Vztahněte objekt více k zátoce, skutečnou situaci. Velké měřítko, čáry.

    Začněte s modelama - vnitřní prostor.

    OdpovědětVymazat