SCHODY
3. úkol pro 1. ročník bakalářského
studia
Skoro
všechny jednopodlažní dispozice jsou skvělé. Obtíž nastane, když musíme začít
uvažovat ve více úrovních. Podobně jako okno bylo redukováno na zarámování
výhledu, je na schody nahlíženo jako zubatou linii umožňující nám se dostat
rychle z jednoho patra do druhého. Lidé se na chodech dlouho nezdrží. Nevnímají
už pak jemné nuance, proporce a profily. Přitom díky těmto drobnostem si výstup
nebo sestup po schode užíváme nebo se protrápíme.
Na první
konzultace přineste detailně 5 zaměřených schodišť ve svém okolí (nejenom
výšku a délku stupně, ale také skosení podstupnice, přesahy okrajů
a nezapomeňte na zábradlí a madlo) a pět referenčních příkladů z knih nebo internetu (nezapomeňte uvést autora, místo a rok vzniku). V referencích hledejte schodiště, která vytvářejí schodišťový prostor.
a nezapomeňte na zábradlí a madlo) a pět referenčních příkladů z knih nebo internetu (nezapomeňte uvést autora, místo a rok vzniku). V referencích hledejte schodiště, která vytvářejí schodišťový prostor.
Na
typologii studentského bydlení v minimálním počtu minimálně 6 studentů v různých
úrovních nad sebou si vyzkoušíme propojení těchto buněk společným schodištěm.
Jelikož buňky jsou studentsky úsporné, předpokládá se hlavní architektonický
zážitek z tohoto bydlení právě při stoupání / klesání po schodišti. Soustředíme
se na vnitřní schodišťový prostor, základní typologii studentských místností
včetně sociálního zázemí. Stranou mimo zájem prozatím necháváme materiál,
venek, fasády. Schodiště je prostorově náročná věc, která se nejlépe ukazuje
v modelu.
Žádné komentáře:
Okomentovat