středa 8. října 2014

Barbora Bláhová - OKNO Doma


OKNO Doma


Když jsem začala přemýšlet o okně, tak se mi vybavovali nejrůznější výhledy z oken, ne okna samotná (konstrukce, materiál,...). Napříkald doma, vůbec nevnímám konstrukci okna (pouze když ho umývám), vnímám pouze výhled, je totiž velmi kontrastní k interiéru. Interiér domu je velmi tmavý, převládá barva tmavě červená, která je doplněna nejrůznějším dřevem. K tmavému interiéru napomáhají velmi tlusté stěny a dřevěné trámy na stropě. Ve výhledu převládá zelená a je oproti interiéru mnohem světlejší a živější. A většinou je venku nějaké to zvířátko (koza, kachna domácí, holub...).

Okno doma: Správčice, Hradec Králové, Aleš Klose, 2001



  

 


Okno pokojíček: Správčice, Hradec Králové, 2011

V pokoji mám dvě střešní okna a jedno je rozbité. Vzhledem k tomu, že okno je složeno ze tří skel a prasklo prostřední, usoudila jsem z estetického hlediska, že ho nechci vyměnit. Ničemu totiž nevadí, že je rozbité a mě od pracovního stolu uklidňuje pohled na odrážející se sluníčko a odlesky prasklinkami procházející.
 



Okno chalupa: Kosovská chalupa, Sedmákovice

Okna na chalupě jsou celkem obyčejná dřevěná okna, ale díky nim si uvědomuji, jak moc jsou u budovy důležitá. Tyto okna utvářejí chalupu chalupou, kdyby bylo jen o trochu jiné, nebylo by to ono.




Okno elektrárna: Malá vodní elektrárna, Potštejn

Industriální okno


   


Žádné komentáře:

Okomentovat