sobota 11. října 2014

Barbora Slavíčková, REFERENCE


KOMPOZICE

Jelikož jako největší gól při tvorbě skvělého okna považuji dobře zvládnout souhru exteriéru s interiérem (aby okno dobře fungovali v rámci kompozice fasády i plnilo všechny předpoklady adekvátního využití z interiéru), moc nevím, co si s ním počít jako s osamostatněným prvkem. Bez domu, bez místa, bez konkrétního uživatele.
Pokud mám tedy o okno přemýšlet bez tohoto kontextu, přemýšlím o něm jako o kusu nábytku. Nápaditém, chytrém, vtipném, elegantním prvku, ze kterého jde ale s trochou přemýšlení udělat i dobrou součást celku.

Tak jako to třeba zvládl tento ateliér:

Lederer Ragnarsdóttir Oei, Hospital, Stuttgart (DE)

Lederer Ragnarsdóttir Oei, Hospital, Stuttgart (DE)


TVAR A DETAIL

Hledám tedy atraktivní tvar a detail, může to být třeba barva, způsob otevírání, nebo nějaká další "přidaná funkce" která u standardních oken není příliš obvyklá.
Zjišťuji, že mě vlastně docela baví napětí mezi hranou a křivkou. Třeba z toho něco bude...

1. Christ & Gantebein, Elisabethen Park Café, Basel (CH), 2. Fuminori Nousaku Architects, Hall and House, Tokyo (JPN), 3. House of Donjo, Buenos Aires (ARG), ostatní: Tumblr, Pinterest

1. Dutch Mountain House, Denieuwegeneratie, Huizen (NL), 2.Villa Rotonda, Bedeaux de Bouver Architects, Goirle (NL), 3.Indian Institute of Management, Luis I. Kahn, Ahmedabad (IND), 4. House of Bordeaux, OMA, Bordeaux (FR, ostatní: Tumblr, Pinterest


OTEVÍRÁNÍ

Plus různé zajímavé způsoby otevírání.

zdroje: Tumblr, Pinterest

Žádné komentáře:

Okomentovat