neděle 12. října 2014

Barbora Slavíčková, NÁVRH


NÁVRH

V návaznosti na vlastní zkušenosti a posbírané reference jsem se zaměřila na okno jako solitér, něco jako jakousi speciální formu nábytku.
Chtěla bych využít parapetní desku jako pobytovou, pro 1-2 osoby, takový uvelebovací koutek. Místo, kde si člověk může spokojeně číst, přemýšlet, kochat se.
Rozhodla jsem se dělat okno nejspíš kruhové za a) protože mám pro ně slabost za b) oblouk je zdá se mi pro lenošení pohodlnější než pravý úhel, který si člověk nakonec vždycky stejně nějak uzpůsobuje (podložením zad, sklonem, pokrčenými koleny apod.)
Vymyslela jsem si takový speciální systém otevírání, aby otevřené okenní křídlo nebránilo pobývání na parapetu - uvolněním kličky a otáčivým pohybem by se okno postupně "zakulovalo" do pouzdra umístěného ve zdi (viz. schémata níže).
Co se týče materiálu jsem rozhodnutá pro dřevo, je mi sympatičtější. Dřevěná okna mají pro mě zajímavější charakter, zvuk, pocit i estetiku. Dřevo bych chtěla také použít na parapetní desku (je to pořád parapetní deska i když je vlastně kulatá?), nebo řekněme obložení, po obvodu celého okenního otvoru, z praktických důvodů - aby se zdivo chránilo proti negativním vlivům pobývání na okně a stejně tak i "pobyvatel".
Dále přemýšlím nad vybavením okna vnitřními okenicemi, podobně jako to bylo u onoho okna v Irsku, umístěnými na hraně parapetu s interiérem. Tím by se vlastně okno mohlo stát takovým samostatně fungujícím prostorem v rámci hypotetického celku, takovou minimístnůstkou, kabinetem, myslitelnou, kuřárnou, čítárnou, skříní do Narnie... You name it. Zatím promýšlím různé možnosti uzavírání, uvidím jestli to k něčemu povede...


Pohled z interiéru
Barbora Slavíčková, Okno, ZS 2014/15



Schéma otevírání: zavřeno
Barbora Slavíčková, Okno, ZS 2014/15


Schéma otevírání: pootevřeno
Barbora Slavíčková, Okno, ZS 2014/15


Schéma otevírání: otevřeno
Barbora Slavíčková, Okno, ZS 2014/15

3 komentáře:

  1. http://www.archiweb.cz/pic/750/750/buildings/4169/31

    Barboro, zkoušel sis někdy sednout do takového kruhového okna a chvíli tam vydržet? S kruhovým oknem je větší obtíž ho vyrobit a také nějak elegantně otevřít. Přitom z těch referenci se dalo vyzískat víc.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, ten kruh na sezení neni tak pohodlnej, protože člověk pořád klouže dolů, ale kulatý okno jako solitér je super!

    OdpovědětVymazat