pondělí 22. února 2016

Báseň - Čtyři elementy

Báseň - Čtyři živly

Originál v SK: zde
Autor: Casion
Česká adaptace: Patrik Aulický

Vzduch je prvním živlem v kruhu,
nemá však pána ani sluhu.
Když vítr věje mi vlasy,
jasně vidím života krásy.
Jemný vítr tvář mají ovívá,
a vánek mi tiše zpívá.

Když na západ otočím se,
uvidím oheň rozhořet se.
Malé jiskřičky skáčou do nebe,
přitom pohledu jsem celý bez sebe.
Z jasného ohně sálá teplo,
on dává světu světlo.

Podívám se na modrý oceán,
ve vzduchu sůl poznávám.
Silné vlny narážejí do břehu,
a já chci se pustit do běhu.
Bublinky ve vodě se víří,
sluneční paprsky odráží.

Do zelené trávy s úsměvem lehnu si,
bez hluku co je na návsi.
Stromy se natáhnou aby mě objali,
květy štěstím jásat začali.
Čtvrtým elementem je země,
vždy vstřícná je ke mně.

Čtyři síly - jeden záměr mají,
tomu se plně odevzdají.
O svět lidí se starat chtějí,
přežít nám pomáhají.
Ovšem svou sílu všichni znají,
ovládat se jen tak nenechají.



Patrik Aulický

Žádné komentáře:

Okomentovat