středa 19. listopadu 2014


Okno domácí

Jako domácí okno, vybrala jsem si okno v domě, ve kterém nyní bydlím. Nemůžu říci, že na tomto okně je něco zvláštního či unikátního, co by Vás na první pohled mohlo zaujmout. Můžeme ho označit jako docela běžné okno. Ničem se skoro neodlišuje, ani formou, ani velikosti, ani výhledem z okna. Díky tomu, že ono je umístěno na vnější fasádě doma směrem na západ slunce, je vždycky v mém pokoji dostatek slunečného světla.







                                                           Reference: Okno jako oko doma. Pohled do minulosti.

Nechtěla jsem se v tomto úkolu věnovat svou pozornost moderním oknům, která se nachazejí kolem mě. Zavspominala jsem na kulturní dědictví dřevěného ruského řemesla. Napadla mě bohatě a mistrovski zdobená dřevěná okna, jejichž obraz je těsně spojen se vzpomínkami z mého dětství. Podle mého názoru, dřevění okenní rám a okenice jsou stále symbolem dřevěného světa, který je už dnes bohužel pryč.

Okenice jsou neoddělitelným prvkem tradiční lidové architektury. V minulosti okno nebylo jen dírou nebo otvorem, ale mělo svůj význam a bylo nádhernou výzdobou budovy, jelikož každý vzor byl unikátní. 

Rozhodla jsem se na jednu stranu lehce zjednodušit okenice, a na stranu druhou stranu přidat jim víc modernější tvar. 


Pracovní model






    S ohledem na velké množství typu okenic existujících v Rusku, pro mě nebylo moc těžkým úkolem zvolit typ okenic, který bych chtěla prezentovat ve svém projektu. Město Vologda, ve kterém jsem se narodila a strávila své dětství, je známe v Rusku mimo jiné i kvůli svým okenicím. Typickým prvkem pro tenhle typ okenic, které jsou velice populární na severu země jsou geometrické formy a čisté linie.



Elementy ruského okna


Liberecké okeníce



                                                                        Hledání tvaru









:)

Žádné komentáře:

Okomentovat