úterý 18. listopadu 2014

Moje domácí okno

Moje domácí okno



Erno Košťála xxx, Pardubice, Dubina xxxxx

Moje okno doma je doplňující součástí striktně vyrovnaných řad klasických panelákových ''plasťáků''. Na první pohled nepropustných, izolovaných a neosobních čtverců, které se ale v noci u mnohých mění na otevřený náhled do jejich soukromí. Televizory prosvětlující skrz sklo vytváří úplnou světelnou show, která je občasně doplňována převlékající se sousedkou, která ukáže mnohdy více než by si na veřejnosti troufla nebo sousedem, který se v záři lednice cpe uprostřed noci. Nic netušící oběti oken. Fascinující a někdy až zarážející, jaké divadlo nabízí pouhé okno.
Moje okno se na první pohled tváří stejně tak -  jako rovnostranný čtverec, ale díky chybě okenářů, kteří mi přidali nad okno 160 - ti centimetrovou plastovou desku, ho mění v obdelník. 
Z venku je nikterak nenápadné, avšak zevnitřku se k němu člověk brodí spousty věcmi, ale stejně se k němu neprobrodí. Přímý přístup k oknu zaterasuje skříňka s topením. Zároveň je obehnané spousty potřebných materiálů, věcí a podobně.
Výhled mi maskuje malebná jemně květinová záclonka domácí výroby se stále zataženými žaluziemi, které díky urvané korálkové šňůrce nejde vytáhnout. Vytváří to omezený průhled skrz škvíry. Zároveň to umocňuje pocit tajemnosti, soukromí, přítmí,...a nemusím to okno mýt.
Je pro mě tak mou osobní pozorovatelnou protějšího paneláku, který mi mnohdy nabízí již zmiňovanou zajímavou podívano. 

Žádné komentáře:

Okomentovat