sobota 15. února 2014

Koncept a finální řešení situace

Toalety umisťuji do parku v blízkosti Tržního náměstí a Plaveckého bazénu nad klub "Casta". Využívám kamenné terasy (2), která se rozprostírá v délce 24 metrů na levém okraji parku.
Kamennou terasu jsem se rozhodla nechat v původním stavu a pokusit se správně koncepčně i materiálově na ní navázat. 
Do prostoru umisťuji tenkou subtilní plechovou střechu, která koresponduje s horizontálními linkami, které v terasovitém prostoru spatřuji. Dává parku nový rozměr, možnost schovat se při nepříznivém počasí.
Pod ní bude tenký bílý neprůhledný PVC paravan - toalety, posezení a možnost osvěžení a pitné vody.


Při zkoušení různých variant uspořádání mi jako nejlepší systém vzhledem k poloze schodů a orientaci terasy vůči náměstí a parku vyšel "sedět-voda-záchod".
¨
Zjišťovala jsem jaké různé konstrukční možnosti mi plechová střecha nabízí. Došla jsem k závěru, že není správné střechu napojovat na stávající kamennou zídku, ale naopak ji jako samostatný subjekt opatrně na plochu umístit. 
Výsledný návrh střechy (sloupků bude dvojnásobek). Na 24 metrů vychází po 4 m 6 sloupků ve dvou řadách.

Samozřejmě je také důležité, jak bude vypadat střecha pro příchozí a kolemjdoucí z Tržního náměstí. Možnost A.




Třetím momentem projektu je rozmístění subtilních bílých neprůhledných objektů - jakéhosi nábytku pod střechu. Paravan-toaleta mám organicky zatočený tvar nabízející oddělené záchody pro muže a ženy. 
Žlábek pro muže je situovaný zády vůči Tržnímu náměstí. Záchod pro ženy je zde jeden s posuvnými dveřmi. Paravan bude dostatečně vysoký a vzdálený.
Hraju si s půdorysem terasy a za pomoci pauzáku vymýšlím co nejzajímavější kombinace vůči sloupkům střechy.


Momentálně zvažuji, zda je vůbec potřeba umisťovat i posezení. Koncepčně sem výborně sedí. Je ale otázka zda si lidé stejně nebudou sedat na pohodlnou kamennou zídku nebo jen tak postávat pot střechou. Možná není vždy potřeba umisťovat něco někam, kde chci aby lidé seděli.
Co se nějakého pítka/korýtka týče, myslím si že by zde být mělo. Zaprvé bude potřeba, aby si mohli lidé někde umít ruce. No a už od začátku projektu jsem měla vizi možnosti natočit si kdykoliv pitnou vodu nebo si jen tak opláchnout obličej, osvěžit se. Kdybych nakonec pod střechu neumisťovala posezení, tak si myslím, že pítko spolu se záchody nenaruší jakýsi dojem kolonády, který z celého prostoru vnímám já. Spíš ho naopak posílí. Bude zde více volného prostoru k pohybu.

Žádné komentáře:

Okomentovat