STUDENTSKÉ
LÁZNĚ
HLAVNÍM ZÁMĚREM
BYL DŮRAZ NA POCITOVÉ VNÍMÁNÍ, ODPOUTÁNÍ SE OD VNÍMÁNÍ
ROZUMOVÉHO, SNAHA O POCHOPENÍ PROSTORU VŠEMI SMYSLY. JELIKOŽ
V BĚŽNÉM ŽIVOTĚ ČLOVĚK ČASTO UPŘEDNOSTŇUJE ZRAK,
INTERIÉR JE VELMI MÁLO OSVĚTLEN, SVĚTLO SEM PŘICHÁZÍ POUZE
MALÝMI SVĚTLÍKY, KTERÉ JSOU UMÍSTĚNY V KOPULÍCH NAD
KAŽDOU MÍSTNOSTÍ. VIDĚNÍ JE TEDY ZNAČNĚ OMEZENO A JE NUTNÉ
POUŽÍT I OSTATNÍ SMYSLY. ČLOVĚK MŮŽE VNÍMAT LEHKÉ ROZDÍLY
V ÚROVNÍCH JEDNOTLIVÝCH MÍSTNOSTÍ, HMATEM OBJEVOVAT JEJICH
TVARY NEBO SE ZAPOSLOUCHAT DO ZVUKŮ PŘITÉKAJÍCÍ VODY.
PŮDORYS JE
KONCIPOVÁN TAK, ABY VYHOVOVAL VŠEM UŽIVATELŮM A UMOŽŇOVAL
OBJEVOVAT STÁLE NOVÁ ZÁKOUTÍ. PROTO SE ZDE NACHÁZÍ CENTRÁLNÍ
MÍSTNOST, KTERÁ JE NEJVĚTŠÍ, NEJHLUČNĚJŠÍ A NEJSVĚTLEJŠÍ.
Z TÉ VEDE NĚKOLIK CHODEB DO RŮZNĚ VELKÝCH A SVĚTLÝCH
PROSTOR. PŮDORYS JE ODVOZEN ZE SCHÉMATU ČESKÝCH LÁZEŇSKÝCH
MĚST A CELÝ KOMPLEX TAK PŘIPOMÍNÁ ČESKOU REPUBLIKU.
Žádné komentáře:
Okomentovat