díky za předešlé komentáře, tentokrát zase přidávám novoty a rozšíření.
ještě trocha inspirace |
Za prvé
V prvním příspěvku se tedy zabývám původní myšlenkou: potok->jednoduchá stavba nad vodou-> zdržení vody uvnitř-> přepad vody do přehrady. S tím je tedy spojeno uvědomění si potůčku který teče z vrchu, oživené místa a třeba i to mytí nohou :-) Snažil jsem se zkusit udělat nějakou formu se sloupy, aby se to více otevřelo okolí a nebyla to jen zavřená bedna. Otázka je, zda-li tam pak musí být schody, které to trochu kazí.
napravo zkusmo - kulatina jako sloupy (jinak bez materiálů) |
Za druhé (nebo třetí?)
jako další nápad jsem spojil první a druhý. Tzn. objekt nad přehradou + objekt nad pramenem. Výhodu vidím v tom, že objekt nad přehradou nebude samoúčelný, vždy se odkazuje přímo k prameni, k počátku. A zároveň je zdůrazněn i konec, což podpoří celou existenci potůčku.
Přistoupil jsem k tomu tak, že
1) bych rád dal celý potůček do interiéru. Ale ten se mi tam kupodivu nevejde :-(
objekt se roztrhl |
pracovní model |
pohled na objekt u přehrady (zase možná bez schodů) |
uvnitř objektu u přehrady zase pozdržení potoka, možnost sednout si k vodě trochu "jinak". Někdo na minulých konzultacích říkal něco o chlazení lahváčů...? :-)
Na závěr
totˇ prozatimní novinky, budu samozřejmě rád za připomínky, chápu že chcete, abych zůstal u první myšlenky, samozřejmě nad tím hloubám a snažím se o vylepšení. Budu na týden na té exkurzi, tak třeba tam uvidím něco, co se mi pak podaří okopčit .)
Petře,
OdpovědětVymazatobjekt u zdi nemusí být nutně se střechou, ta neznamená tvorbu interiéru. Interiér je něco co obklopuje. Již jste uvnitř něčeho, něčím obklopen, nejste tam kde je venek.
Váš návrh nemá s antickým chrámem vůbec nic společného. Návrh číslo 2 nebo 3 se snaží o polovičaté řešení a utíká od těžiště.
Zkuste udělat z vtoku potoka do přehrady operu. Udělejte vtékání plynulejším, s časovou dramaturgií. A k tomu místo na kterém to bude vnímatelné, kde bude člověk jen pro to.
ok
OdpovědětVymazat