Nikdy jsem o žádné klice nepřemýšlela jako o předmětu, který by pro mě znamenal něco víc. Kliku beru jako věc, která je předurčena k tomu, aby se s ní člověk postupem času sžil. Jako věc, která získává ideální polohu a umístění, v lepším případě i dobrý design.
S klikou od mého domova jsem se dostávala do interakce několikrát denně a nejspíš i díky tomuto zevšednění jsem si při zadávání úkolu nebyla ani pořádně schopná si naší kliku vybavit.
(Fotky a skicy doplním)
Referenční kliky:
Obecně na klikách preferuji jednoduchý design, bez nějakých složitějších tvarů. Také se mi více líbí ostřejší hrany, i když chápu, že na dotyk jsou určitě příjemnější hrany oblé a zakulacené. V některých případech i kombinování dvou rozdílných materiálů není na škodu.
![]() |
Thomas Feichtner |
![]() |
Daniel Libeskind |
![]() |
Zaha Hadid |
![]() |
Eric Parry |
![]() |
Pewter Eden |


Vlastní návrhy:
Gehry i Hadid (Liberskind už méně) dovedou být dobrými designéry, pokud měřítku jejich návrhu nepřesáhne velikost židle. Hlavně si nezapoměntě model přilepený na dvěřích a přineste jej do školy. Budeme zkoušet, jak padne do ruky. Skici automobilů se zcela míjí s modely a následně skutečným produkty. Stejně tak při návrhu kliky snese papír téměř vše, ale teprve při samotném zhmotňování se přijde na řadu podstatných věcí.
OdpovědětVymazat