pátek 11. října 2013

Elizabeth Brázdlivá


I.

Klika, kterou máme doma, je praktická, příjemně se používá. Je vyrobená z leštěné oceli. Příliš na sebe nestrhává pozornost.



II.

Referenční kliky - většinu jsem vybrala kvůli tvaru nebo zajímavému prvku, dále jsem se převážně držela jednodušších tvarů




WEST inx
materiál: hliník

Na klice se mi líbí, propojení kliky a kování v jeden celek a záhyb pro lepší uchopení.














Enrico Cassina
materiál: pochromovaná mosaz

Zajímavě horizontální řešení rozšíření (uprostřed) pro příjemnější držení a rovnější plocha, do které se dá zapřít.
















Colombo design
materiál: matný chrom







Art Lebedev Studio
materiál: pochromovaný kov

Tato klika mi pomohla uvědomit si, na co všechno má vliv délka - je potřeba, aby se ruka na kliku pohodlně vešla, ale také čím delší páka, tím méně síly je potřeba vynaložit






Designer Doorware
materiál: mosaz

Líbí se mi čistý a až téměř nevýrazný vzhled.














Mandelli

Líbí se mi jednotlivé plochy a čistý vzhled, ale bála bych se, že budou hrany tlačit.














Mercer & sons
materiál: ocel





Linnea Home
materiál: ocel

Lesverreries de Bréhat

Tato klika sice zcela vybočuje od ostatních v mých referencích, avšak umístila jsem ji zde, jelikož mě zcela okouzlil její éterický vzhled.





III.

Přemýšlela jsem, co je pro mě u kliky nejdůležitější a došla jsem k několika parametrům - měla by být pohodlná, estetická, funkční... Prostě padnout do ruky i do oka. A dále jsem pozorovala, jak chytám kliku a kde se zapírám. Princip klasické kliky, kdy vykonáváme rukou kruhový pohyb směrem dolů, považuji za velmi dobrý a tudíž bych se jej ráda držela. 

U mé kliky bych se ráda držela čistých linií a pohodlnosti.

Zkušební model a nejbližší postup je pro mě zatím o hledání tvaru.

















                                                           

Žádné komentáře:

Okomentovat