neděle 20. srpna 2023

PRÁVNICKÁ FAKULTA UK

Návrh předprostoru právnické fakulty univerzity Karlovy v Praze Cílem mé práce je pocitové i estetické oddělení předprostoru fakulty od rušného provozu na náměstí Curieových a jeho obecné ucelení. Abych těchto cílů dosáhla, bylo pro mě nezbytné odstranit stávající hmotu předprostoru, kterou tvoří vyvýšené plochy zeleně a schodiště vedoucí mezi nimi, a nahradila jsem ji schodištěm/kaskádami. Ty jsem vedla v křivkách elips – tedy v duchu čisté geometrie, která je pro tuto Kotěrovu budovu tak příznačná, A zároveň jsem kontrastním zaobleným tvarem vytvořila pocitové oddělení místa od rušného prostoru náměstí. Tvar elipsy také pracuje s dynamikou hlavního vchodu do budovy, a to tak, že jádro elipsy se nachází mezi arkádami právě ve středu délky průčelí – ať tedy člověk přijde z kterékoliv strany, tvar schodů mu napovídá, kde hlavní vchod je. Ve svém projektu jsem také pracovala s kompozicí celého předprostoru – kaskády se na pravé straně rozšiřují právě tak, aby dominující levou stranu umírnily - tento zásah ještě více podtrhuje už tak silnou monumentalitu budovy. Myslím si, že realizace tohoto projektu by vedle výše zmíněných kladů nabízela studentům také prostor pro vlastní realizaci – díky prostoru, který vzniká na nejvyšším stupni kaskád, vzniká místo pro menší studentské akce či dočasné instalace. Studenti si tedy prostor mohou přizpůsobit svým vlastním potřebám.












Žádné komentáře:

Okomentovat