pondělí 15. května 2017

DOUPĚ - reference

Během konzultací se zadání trochu vyjasnilo. Uvádíme zde několik referencí:

1/ zásadní reference, kterou jsme společně zažili,
PAMÁTNÍK BITVY NÁRODŮ / Völkerschlachtdenkmal, Lipsko, 1913.
Velká hlavní síň má několi úrovní. Spojeny jsou jak venkovním schodištěm, tak především vnitřními schodištovými prostory, která jsou samostatná, v podstatě vykutaná do skály. Vědí především Ti, kteří prošli zakoupenou prohlídku, tj. dostali se na až na vršek.



2/ podzemní pevnosti
STACHELBERG, u Žacléře, 1937.
Z plánu podzemních místností je vidět, že není příčkována jedna velká místnost. Jedná se vždy o "tunely", s jedním profilem hloubení, který je použit v různých délkách. 

Terminologie: 
místnost = sál
velikost udávána v: m bežných, tj. v délce (počet m, průřez je stejný)









3 / Pyramidy - podzemí v umělém kopci. 





4/ ZEVI - vnitřky / umění zobrazení
z knihy: Zevi, B. Jak se dívat na architekturu. Praha: československý spisovatel, 1966.
Vzor, jak se zabývat zobrazením vniitřích prostor, a také, že vnitřní prostory odjakživa hýbali architekturou. 


5/ K. F. SCHINKEL
Zobrazení vnitřku. 






6/ BLOULLÉ
Zobrazení vnitřku. 



7/ FRANCO STELLA
Vlastní knihovna, podívejte se v knihovně na půdorys. Místnost je zrozená pro knihy, uspořádání vychází z čítárny. Tvar vznikl z potřeby. 





8/ MALEVICH - ARCHITEKTONY
Jedná se o prostorové objekty, které nejsou přílepky, ale jedním tvarem, prostorem, což charakterizuje video: 







9/ LOOS - NIKY (Plzeňské interiéry)
Mistr nik. Princip niky je alá Malevich, zvětšování prostoru. Je jedno že třeba před Loosovými zásahy byl byt tzv. "větší", ale neměl niky. Na pochopení je však nutná návštěva. 






10/ OLGIATI
Projděte si galerii inspirací Valeria Olgiati - jeho web - private collection




11/ MOTORY - VAČKY, MAŠINISTI
Inspirujte se všude.







Nezapomeňte, jak říkal průvodce ve Stachelbergu: "Poptávka po navrhování podzemních protor stále vzrůstá." Musíme být připraveni! Za pár let už se nad zemí stavět nebude...


Žádné komentáře:

Okomentovat