ZPŮSOB
VÝUKY PRVÁKŮ NA FUA
Z
portfólií, která nám studenti zasílají, ani třídenního
přijímacího řízení nelze zodpovědně rozhodnout, kdo bude k
budoucí profesi architekta nejvhodnější, a proto bereme
ateliérovou výuku v prvním ročníku jako prodloužení
přijímacího řízení na fakultu.
Naše
škola již oslavila dvacáté výročí, přesto se cítíme být
duchem mladí a nebojíme se experimentům. Proto jsme se v
předchozím roce nebáli zadat prvkům na úvod urbanistické
zadání, ale většinou postupujeme od menších úkolů k větším
a od jednotlivostí k celku. Klademe důraz na všímání si detailů
a možnost důkladně si svůj návrh osahat. Proto preferujeme ruční
skicování a fyzické modely.
Věříme,
že neexistuje jediné správné řešení, proto vyžadujeme práci
ve variantách a pěstujeme ve studentech zdravou pochybnost.
Čas
na jednotlivé úkoly málokdy překročí jeden měsíc. Za jeden
akademický rok tak studenti zvládnou vypracovat pět až šest
zadání, což jim dává daleko větší možnost experimentovat a
nevadí tak, když se u jednoho z projektů spálí.
Kromě
společných kritik všech vedoucích ateliérů a jejich asistentů
také pořádáme studentské kritiky, kam jsou zvání studenti
vyšších ročníků, kteří se dělí o své zkušenosti.
Studentské kritiky jsou mnohokrát ostřejší, bez servítků se
dozvídají cenné názory od svých vrstevníků.
Kromě
intenzivní práce v ateliéru pořádáme poznávací cesty za
architekturou, vystavujeme mimo akademickou půdu, publikujeme
projekty v médiích a intervenujeme happeningy do veřejného
prostoru.
Do roku ledna 2015 vedli studenty Petr Šmídek a Jiří Žid, Petra Šmídka nyní vystřídal Vladimír Balda.
Žádné komentáře:
Okomentovat